2009年7月27日月曜日

CERITA PASAL KETA...





ari sabtu lps ke okayama krn urusan keta baru....hehehe,sbnrnyer keta yg xbrp nk baru daaaaaa!!!tp baru skit la dr keta yg sblm ni,yg dh selamat jd besi buruk tu....keta tu thn 97 & yg baru ni thn 2000. Alhamdulillah ader rezeki jugak beli keta yg ke2 ni selain skyline kesayangan en.hb...

wlpn perancgn asal nk beli keta lain tp dsbbkan buget yg seciput jer dan byk RM yg akan melayang utk mcm2 hal bila blk nnti t'pksa la cari keta yg t'mampu jer...lgpun keta kancilku ader lg kat mesia. Syg giler aku dgn keta tu...sbb urusan p'belian keta tu semua arwah ayahku yg buat...dia byr d.payment dlm RM15ribu dan utk blnn hanya RM185 jer...skit kan??Tp aku slalu byr RM200.

yer la lgpun gaji aku ala2 cukup mkn jer....dah la minyak keta pun arwah ayah ku selalu isikan...baikkan ayah aku!!tp dia meninggal sblm aku kawin lg..sobsobsobsob!

2thn lps kawin aku terbang ber3(en.hb,aku & aniq) ke jepun ni...en.hb jual ketanyer kat mesia sbb xder saper yg nk guna wlp suruh tolong jaga jer...tp aku xnak jual keta aku...masa tu keta ku xabis hutang lg...time blk b'cuti ke mesia en.hb tolong settlekan hutang keta tu lbh awal dr sepatutnyer....
hehehe,en.hbku pun baik kan. Jadi skrg ni keta tu dh xder hutang...tu yg syg sgt2 nk jual...ader jugak member2 kat tpt kerja nk beli tp aku xnak jual laa...

0 件のコメント: