2008年11月7日金曜日

bebola ubi keledek


aku tukar dgn kentang...sedap jugakk!!kat umah aku ni mmg x miss dgn kentang....ader2 jer benda aku nak buat dgn kentang ni...lgpun kalu nak buat sup mmg aku letak byk2 benda ni sbb baby suka sgt..kemarin,time xder aper nak buat tiba2 aku teringat resepi ni kat Myresepi...jd,aku try la..ingt nak buat utk aniq blk skoloh...tp aku dgn baby pulak yg makan melampau2!!!!hahaahahahah....


Bahan-bahan ( 4 orang )

* 2 cawan ubi keledek-rebus&mashed
* 1 biji telur
* 1/2 sudu baking powder
* tepung secukupnya
* minyak untuk menggoreng
* sedikit garam

Cara-cara

1. Masukkan ubi, BP, telur dan garam ke dalam mangkuk. Tambah tepung sedikit demi sedikit. Uli sehingga tak melekat di tangan.
2. Buat bulat-bulat kecil. Goreng dalam minyak panas sehingga perang.

0 件のコメント: