2008年12月18日木曜日

Cara Berlauk


ni gara2 tgk k.zana(bp) buat...aku pun teliur la jugok,ishh!!!aku ni kl tgk gmbr mknn mula la xselesa nak duk diam...sbb k.zana xletak mcmne nak buat inti cara ni..maka aku hentam kromo jer...ikut aper yg ade kat daporku. Sukatan utk bater tu pun aku hentam sendrik jugak!!!ni style aku buat kemarin..

utk bater;

2 cwn tepung
3 cwn susu segar(sbb nak abis kan stok yg dah nak expired)guna santan pun ok gaknyer.
1 biji telur
pewarna kuning
secubit garam

***aku blend semo tu....sama la kl aku buat roti jala...

utk inti;

1 cwn ayam kisar
setgh labu bwg besar
1 ulas bwg putih
1 sudu rempah kurma
1 biji kentang(potong dadu kecik2)
gula&garam

***tumis mcmnak buat inti karipap jer.

cara nak buat..
- letak tepung dlm bekas muncung..mcm jag air tu sbb senang nak tuang dlm acuan...aku guna acuan takoyaki jer. lps tuang tepung semo..baru letak inti..pastu aku tabur dgn daun bwng dan capsicum kuning...bila bhgian bwh dah masak,aku terblkkan sejejp supaya bhgian ats tepung tu kering sikit..kl x terblkkan aku takut tepung tu xmasak...nnti xpasl2 pulak sakit perut..hihihih!!!!
-bleh la dngap..

2 件のコメント:

hana さんのコメント...

dah lama list nk buat gune acu takoyaki tuh...tp asyik potong Q jek yg len2 tuh! heeeeeee....

are さんのコメント...

boleh try la tu hana..sekejap jer dah bleh mkn.